joi, 6 decembrie 2012

Dosar de candidat …misogin!



Am lansat în urmă cu o săptămână platforma online „Dosar de candidat …misogin!” pe care am strâns la un loc declaraţii misogine şi sexiste făcute de-a lungul vremii de cei care aspiră la un loc în Parlament după alegerile din 9 decembrie.

Declaraţiile sunt însoţite de imagini ilustrative – afişe de-ale candidaţilor sau fotografii pe care am adăugat texte ironice prin care îi luăm pe politicieni peste picior pentru ce au spus.

De pildă, l-am ironizat pe Victor Ponta, cel care, în 2010, în faţa unei săli pline de femei la congresul OF-PSD, spunea că primul său gând, lunea dimineaţa când Daciana pleacă la Bruxelles, este „mie cine îmi face cafeaua?”.





Sau Neamţu, candidat ARD, care în 2011 declara:“Un bărbat grăbit poate intenta mai uşor divorţul dacă ştie că statul îi oferă soţiei sale însărcinate (şi, astfel, mai puţin atractivă sexual) un sprijin financiar ex officio. Un adult poate renunţa mai uşor la gândul de a avea copii şi nepoţi atunci când statul îi garantează o pensie la bătrâneţe”.


În afară de Ponta şi Neamţu îi găsiţi pe Becali, Dragnea, Antonie Solomon, Ioan Oltean,  Gyorgy Frunda dar şi pe Baconschi, Papahagi, Tăriceanu şi alţii.


Proiectul a fost iniţiat, mai în glumă mai în serios, de Liliana Popescu (prof. univ. SNSPA) şi se bucură de contribuţia mai multor activişti pentru egalitate de gen.

Niciun comentariu: