vineri, 16 octombrie 2009

Femeile iubesc Porsche, dar bărbaţii le conduc! - marca „Misogynist Infinit Solutions”

Un spot tv ne anunţă că „X-Trade Forex Cup, cel mai renumit concurs de tranzacţionare din Europa, este acum în România.”

Este vorba despre un concurs lansat de o casă de brokeraj, X-Trade România, la care se poate înscrie oricine doreşte să înveţe să facă tranzacţii pe pieţele financiare. Practic te înscrii pe pagina xtb, primeşti un sold iniţial de 10.000 de lei virtuali şi începi să faci tranzacţii pe pieţele valutare, de mărfuri, de acţiuni, etc. Foarte frumos până aici.

Cel care după patru săptămâni de tranzacţionare obţine cel mai bun randament, primeşte marele premiu: un Porsche Cayman. Superb!

Însă la partea de comunicare au dat-o în bară cu un spot tv de un misoginism cras, nu subtil, nu finuţ, nu, nu, unul clar ca lumina zilei. Autorii spotului sunt de la agenţia Infinit Solutions, trebuie să-i numesc aici că poate iau aminte şi pe viitor vor arăta ceva mai mult respect pentru femeile din România dornice să investească pe pieţele financiare. Urmăriţi ce mândreţe de clip publicitar au putut imagina şi pe care, pe deasupra, îl mai şi transmit la fiecare jumătate de oră pe toate canalele:

Să analizăm. Concursul este, în teorie, deschis tuturor, indiferent de sex. Am verificat pe site-ul XTB şi nu spune nicăieri că e doar pentru bărbaţi.

Dar creativii de la Infinit Solutions nu se sfiesc, în România secolului XXI, să transmită mesajul că maşina Porsche pusă în concurs este categoric pentru bărbaţi. Cel care va pleca la volanul acelui Porsche Cayman n-ar putea fi oare şi o femeie? Nu, pentru că FEMEILE IUBESC PORSCHE, DAR BĂRBAŢII LE CONDUC!

În al doilea rând, observaţi ce tip de femeie apare în spotul tv şi ce tip de bărbat. O păpuşă Barbie sexoasă, alături de un tip serios, hotărât, unul care se potriveşte de minune imaginii stereotipate a investitorului de pe pieţele financiare. Femeia din spotul tv nu e nicidecum genul de ASE-istă conştiincioasă care aspiră la o funcţie în top managementul unei multinaţionale după terminarea studiilor. E de fapt o figură de decor, întărind ideea că concursul ar fi unul adresat exclusiv bărbaţilor…

6 comentarii:

Claudia Muresan spunea...

da, mie mi se intoarce stomacul pe dos de cite ori aud/vad prostia asta. Sa speram ca trece naibii data concursului aluia.
Si as mai da si un premiu marcilor de detergent care aleg sa nu foloseasca reclame de genul femeia spala tricourile barbatului si copiilor care tocmai ce s-au distrat fara ea si s-au mai si murdarit ca porcii.

aha spunea...

si totusi cine e blonda? :d
stie cineva? :))
poate e finantista, sa`i cerem cv-ul :D

Claudiu Tufis spunea...

Din aceeasi categorie: am fost invitat la un botez unde, catre sfarsit, au aparut cele trei ursitoare (sau com s-or fi chemand) care i-au urat fetitei cam urmatoarele: bani, vila luxoasa, masina smechera, sa fie patron de firma sau sa lucreze la o multi-nationala, sa aiba un barbat bogat si frumos, sa aiba 3-4 copii si altele asemenea. Dezgust total, desi a fost extrem de interesant sa mi se confirme si pe aceasta cale cam care sunt valorile romanului "mediu".

vecinadeblog spunea...

asta e o reclama care intr-adevar exagereaza, dar nici nu ma mai mira. la orice showroom/targ de masini vad niste fatuci semidezbracate care "prezinta" aceste produse destinate barbatilor. de parca nicio femeie nu si-ar dori un porsche, toate prefera mini :)

Beatrix spunea...

Si textul e foarte ambiguu si sugestiv, adica barbatii pot conduce si femeile si masinile.Pentru ca ei "au cu ce". ingenioase jocuri de cuvinte!
:(((

menell spunea...

interesanta reclama. dar e mai nimic pe langa o alta tot de la porsche
http://www.funonline.ro/video_15362_Reclama_Porsche_care_reactioneaza.html