„Mamă, cât e de bună! Uite-o cum se întinde!” exclamă doi Dorei zugravi în timp ce pe ecran apar imagini cu o tânără în lenjerie intimă care se mişcă lasciv. „Bunăciunea” care îi extaziază pe cei doi nu e femeia ci … vopseaua Adeplast. Aşa arată o reclamă cu un exces de prost gust difuzată masiv la televizor în ultima vreme:
Adeplast mai are un spot, pe care recunosc că nu l-am văzut la tv, în care femeia-vopsea le inspiră celor doi Dorei următorul dialog absolut halucinant:
„Auzi, ţi s-a întărit? Nu mă, nu mi s-a întărit”, “Nici acum nu ţi s-a întărit, mă? Parcă începe să se întărească”.
Cele două spoturi publicitare au fost reclamate de eurodeputata Daciana Sârbu la CNA pentru că „se face o confuzie voita intre produsul promovat si o femeie prezentata intr-o ipostaza sexuala. Realizatorii clipului ne propun, in mod explicit, o suprapunere între doua obiecte: o vopsea si o femeie, fiindca veti fi de acord cu mine ca in acest produs publicitar femeia este portretizata, direct si neechivoc, drept un obiect sexual.”
În urma sesizării, cei de la CNA au decis ca reclamele Adeplast în cauză să fie difuzate după ora 20.
Eu mă întreb cum e posibil ca asemenea bădărănie numită publicitate să-şi facă loc în spaţiul mass mediei vizuale. Chiar nu mai avem alte resurse de a vinde vopseluri, gleturi şi materiale de construcţii decât recurgând la pornoşaguri? Vindem orice recurgând la pornoşaguri?
Şi mă mai enervează că CNA e orb la imaginile pornografice, imagini cu femei în ipostaze umilitoare, stupide, jenante care se difuzează din ce în ce mai des la tv şi că a trebuit ca tocmai Daciana Sârbu de la Bruxelles să ia atitudine ca să se facă ceva.
Mai multe:
Daciana Sârbu: O pledoarie pentru decenta
Pagina de media: AdePlast: o reclamă de autobază din preistoria publicităţii, care a supărat-o şi pe Daciana Sârbu
Pagina de media: Reclama AdePlast va fi mutată după ora 20.00
Jurnalul Naţional: S-a întărit poziţia CNA: clipul publicitar AdePlast, difuzat doar noaptea
5 comentarii:
Difuzarea dupa ora 20 sau 22 a unor astfel de clipuri publicitare nu rezolva problema de fond, aceea a publicitatii care uzeaza de stereotipuri privind femeia.
Din pacate CNA nu reactioneaza decat la sesizari, desi publicitatea din media romaneasca abunda in mesaje sexiste si discriminatorii la adresa femeii, iar atunci cand o face decide insuficient.
Ma intreb de ce nu s-a mai sacandalizat nimeni!eu mai aflu de la tine de pe blog cate o chestie de genu asta!
Lucia, ai dreptate. Si mie mi s-a parut ca mutarea dupa ora 20 nu reduce prea mult din efecte. Trebuia mutata dupa 12 noaptea, la fel ca filmele XXX.
Geani, cred ca s-au mai scandalizat.
--unele persoane daca vor sa iasa in evidenta uneori reusesc ,dar cu ajutorul celor ce pun botul la actiunile lor ...si ce e asa rau in reclama asta ?ce pornografie? oare mai exista cineva care sa creada ca la adus barza?lasati lumea sa traiasca ..sa respire ...atatea persoane ce au ideei si dau sfaturi de viata ...apoi stiti cum se spune :sunt oameni care fac, si oameni care nu recunosc.atunci lasati fel si fel de emisiuni care au un impact negativ ,care reusesc sa raceasca cat mai mult relatia dintre cupluri ,care si asa e varza de la asa zisa criza .iar o persoana matura si care gandeste (ca a gandi nu doare)poate face deosebirea intre ceva porno si o reclama care are implicit si o persoana feminina.daca ar fi dupa unele femei barbatul ar lua locul femeie talibane .copii din ziua de azi stiu mai multe decat asa zisi maturi...care inca mai traiesc in doctrina trecutului si misticului.cine vrea se uita cine nu ...ma refeream la tv. ...si cine e marog daciana sarbu...?ca sa vezi ce a reusit ? ce este asa descriminator la adresa femei...aaaa da poate femeia din reclama arata de zeci de mii de ori mai traznet decat voi cele ce va dati cu parerea .va discrimineaza ....fiti sexi toate ca puteti.
kublay_khan esti prost cu draci!
Trimiteți un comentariu