marți, 28 septembrie 2010

Campania Avon pentru sănătatea sânilor

Anul trecut, Ministerul Sănătăţii condus de Ion Bazac promitea iniţierea unui program naţional de screening pentru depistarea precoce a cancerului la sân, alături de un program naţional de depistare a cancerului de col uterin.
Prin acel program se estimase că aproximativ trei milioane de femei cu vârsta de peste 40 de ani ar fi efectuat mamografii în decursul mai multor ani. Din cauza crizei economice, cheltuielile publice au fost reduse iar programul respectiv a fost anulat, la fel şi cel de prevenire a cancerului de col uterin. Dacă ar fi ajuns să fie implementate, cele două programe naţionale ar fi putut avea efecte deosebit de benefice pentru femeile din România şi ar fi salvat vieţi, cancerul mamar fiind principala formă de cancer dezvoltată de femei şi una din principalele cauze de deces, în timp ce cancerul de col uterin are în România cea mai mare incidenţă din Europa.
Conform unor date, doar 5% din femeile din România bolnave de cancer mamar află la timp despre boala lor întrucât numai 20% apelează la controale medicale periodice. Dacă e descoperită la timp, această formă de cancer are o rată de supravieţuire de 96%. Principalii factori care duc la diagnosticarea cancerului la sân în stare avansată sunt ignoranţa, spaima de diagnostic, dar mai ales lipsa educaţiei pentru sănătate.


În aceste condiţii, mi se pare extrem de lăudabilă campania pe care o companie privată, Avon, o desfăşoară în fiecare an, din 2002 încoace, pentru educare şi informare asupra cancerului la sân.

Ediţia din acest an, aflată în plină desfăşurare, se bazează pe ideea de Promisiune, "pentru că o promisiune adevărată nu se încalcă niciodată, iar promisiunea de a merge la medic pentru controlul la sân este, de fapt, promisiunea pentru viaţă". Astfel, sloganul campaniei este: “A promite înseamnă a face. Promite să mergi la control!”. Campania încurajează toate femeile să-şi promită lor şi celor dragi că vor merge la control periodic, pentru a afla că sunt bine.

„Am plecat de la ceea ce stiam despre femeile din Romania si felul in care se raporteaza la aceasta boala: majoritatea gandesc ca nu li se poate intampla lor, sau refuza sa mearga la un control pe motiv ca se simt bine, dar dupa cum stim boala este asimptomatica pana in stadii avansate. Astfel, in Romania din cele 6.500 cazuri noi aparute anual, 85% sunt depistate in fazele avansate ale bolii. De aici importanta promisiunii pentru controlul periodic. Am mers astfel pe idea de Promisiune pentru potentialul de implicare si interactiune directa cu femeile. Am dorit sa transformam o campanie de informare intr-o campanie facuta cu si pentru femei, o campanie a promisiunilor reale.”, a declarat Corina Bernschutz, director de inovatie Starcom.

Mai multe detalii:

http://www.iaa.ro/Articole/Evenimente/Avon-cosmetics-si-starcom-au-lansat-a-noua-editie-a-campaniei-pentru-sanatatea-sanilor/3764.html



Vineri, 1 octombrie, de la ora 16,00, în Parcul Tineretului (intrarea Şincai) va avea loc „Marşul Promisiunii”. La el pot participa toate femeile care au făcut sau nu promisiunea de a merge la control, precum şi toţi cei care susţin campania Avon. Detalii: http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=163543236989490

Niciun comentariu: