vineri, 22 iunie 2012
Dezbateri la “Femei pe Mătăsari”
duminică, 17 iunie 2012
Studii de Gen la Cluj
Programul se adresează licenţiaţilor în specializări socio-umane care doresc să cunoască inegalităţile sociale şi politicile publice menite să le reducă; celor interesaţi de abordarea feministă ca perspectivă a criticii sociale, definită la intersecţia dintre statut social, gen şi etnicitate; celor care îşi propun să devină experţi în tematica egalităţii de şanse şi anti-discriminării, a drepturilor social-economice şi incluziunii sociale, dobândind un tip de expertiză care poate fi valorificată în instituţii publice locale, naţionale şi europene, dar şi în organizaţii civice şi companii.
marți, 12 iunie 2012
Plângere la CNCD împotriva discriminării femeilor la concursul de admitere la Şcolile de Poliţie
duminică, 10 iunie 2012
Discriminarea femeilor la admiterea la Şcolile de Poliţie
miercuri, 23 mai 2012
Conferința Internațională "Gender and Politics under Communism – New Perspectives on Central and Eastern Europe"
marți, 22 mai 2012
Sistemul de vot uninominal majoritar şi reprezentarea politică a femeilor
duminică, 20 mai 2012
Listele de candidaţi pentru alegerea consiliilor locale şi a consiliilor judeţene trebuie întocmite astfel încât să asigure reprezentarea ambelor sexe
marți, 15 mai 2012
Modele pentru tinerele generatii: “Burlacul” si "Next top model"
Canalul media utilizat cu cea mai mare frecventa de catre romani este televiziunea, 85% dintre acestia declarand ca se uita la televizor in fiecare zi sau aproape in fiecare zi, potrivit studiului Eurobarometru.
duminică, 13 mai 2012
Sprijină feminismul românesc!
Sprijină asociaţia Front pentru încă un 1 an de activitate. Direcţionează-i 2% din impozit!
Asociaţia FRONT a fost creată acum un an de zile. A organizat, printre altele, Slutwalk-Marşul Panaramelor pentru a denunţa hărţuirea stradală şi violenţele sexuale asupra femeilor (octombrie 2011). A participat la acţiuni de conştientizare asupra drepturilor femeilor şi a problemelor lor (protestul pentru a cere schimbarea Legii violenţei în familie – noiembrie 2011, protest de 8 martie în Piaţa Universităţii, acţiune de conştientizare asupra hărţuirii sexuale a femeilor în spaţiul public – martie 2012). A derulat proiectul „Gender roles in different social contexts and societies - Bulgarian, German, Roma, Romanian” prin programul Tineret în Acţiune. A oferit, prin membrele sale, expertiză în domeniul drepturilor şi intereselor femeilor în cadrul proiectului Femina (finanţare POS DRU). A participat, prin intermediul membrelor sale, la numeroase conferinţe si publicaţii de specialitate A organizat împreună cu CNCD dezbaterea „Stereotipuri de gen în manuale”. Deţine site-ul http://feminism-romania.ro.
- Completează secţiunea I „DATELE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI” şi semnează în partea de jos a paginii în dreptul căsuţei „semnătură contribuabil”.Nu este nevoie să treci suma redirecţionată, ea va fi calculată de funcţionarii Administraţiei Fiscale.
- Pune formularul într-un plic şi trimite-l prin poştă la adresa Administraţiei Fiscale în raza căreia ai domiciliul (lista cu adresele administraţiilor fiscale). Plicul trebuie trimis prin scrisoare recomandată până cel târziu 25 mai, data poştei.
Slutwalk - Marşul Panaramelor:
Protest pentru a cere schimbarea Legii violenţei în familie – noiembrie 2011:
ONG Fest:
Piaţa Universităţii:
Marş pentru Democraţie:
marți, 8 mai 2012
Împotriva sistemului de vot uninominal „pur” (II)
luni, 7 mai 2012
Nu numai minorităţile etnice sunt ignorate de actualul Guvern
"Este primul program de guvernare din ultimii 22 de ani care nu conţine niciun capitol, nicio frază, nicio propoziţie, niciun cuvânt rătăcit, pierdut, despre minorităţile naţionale. Pentru noi mesajul este foarte clar: voi, minorităţile naţionale nu contaţi, nu existaţi”, a spus Kelemen.(Gândul )
Update.
Asociaţia Mame pentru Mame a criticat la rândul ei faptul că noua ministră a Muncii Mariana Câmpeanu se preocupă numai de pensii şi salarii, ignorând alte politici sociale, cum ar fi cele legate de îngrijirea copiilor. În programul de guvernare nu există nicio referile la femeile mame sau la politicile publice de îngrijire a copiilor.
Link: Scrisoare Deschisa din partea Mamelor catre noul Ministru al Muncii si Familiei, Dna. Mariana Campeanu
miercuri, 2 mai 2012
Doamna pro-învăţământ privat, propusă ministru al Educaţiei de către un partid de stânga!
Update 03.05.2012. Un alt articol interensat: Ministrul Paraeducației Naționale de Horia Patrascu, CriticAtac.
luni, 30 aprilie 2012
Social-democraţia de Constanţa
Citeşte şi:
- Hai sa promovam turismul romanesc prin programul "Sexism fara constrangeri!, de Ilona Voicu, 26 august 2011
- Mazare, 'Berlusconi de Romania': Fetele frumoase ca atractie turistica, de Iulia Sima, 30 august 2011
duminică, 29 aprilie 2012
Se menţine gender pay gap-ul
duminică, 22 aprilie 2012
Război cultural pe tema avortului
- Dezbaterea despre întreruperile de sarcină şi anticoncepţionale se redeschide în Statele Unite
- O multitudine de legi încearcă limitarea drepturilor femeilor
vineri, 20 aprilie 2012
Antonie Solomon, sub orice critică
vineri, 13 aprilie 2012
Sunt taţii discriminaţi în abecedare?
Manualele şcolare prezintă stereotip, conservator şi chiar anacronic femeile şi bărbaţii. Aceasta ar fi una din concluziile dezbaterii intitulate „Stereotipuri de gen în manuale” organizată miercuri, 11 aprilie, de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) şi Asociaţia Front.
Discuţiile au pornit de la sesizarea primită de CNCD de la asociaţia T.A.T.A. în care solicită să se constate că taţii sunt discriminaţi pentru că sunt absenţi sau foarte puţin prezenţi în abecedare. Asociaţia T.A.T.A. susţine că, deși „zeci de mii de tătici își iau concediul pentru îngrijirea copilului până la doi ani, aceștia sunt ignorați de sistemul de învățământ românesc, care continuă să discrimineze tatăl și să-l jignească grav și nemeritat”. Cu toate acestea, Bogdan Drăghici, preşedintele T.A.T.A. , a admis în timpul dezbaterii că nu numai tatăl, ci şi mama este prezentată „într-un mod jignitor” pentru că apare ca servitoare, făcând piaţa, cu două job-uri.
Bărbaţii apar mai puţin în ipostaza de taţi în manualele şcolare, însă, aşa cum arată cercetările efectuate de-a lungul ultimilor ani, ei domină conţinutul şi imaginile manualelor prin alte ipostaze. Bărbaţii sunt domnitori, preoţi, militari, au profesii active, creative şi/sau de autoritate – sunt scriitori, compozitori, aviatori, marinari, poliţişti. În schimb, femeile sunt mai puţin prezente şi apar preponderent în profesii de învăţătoare sau profesoare (35% din total), bibliotecare, croitorese, ţesătoare, doctoriţe pediatre. Spaţiul privat este mult mai puţin prezent în manuale în comparaţie cu spaţiul public, iar rolurile de gen sunt reduse la stereotipuri.
Cercetarea „Aspectele de gen şi valorile promovate de manualele din ciclul primar” realizată în perioada octombrie 2010 – ianuarie 2011 de masterul„Politici, Gen şi Minorităţi” din cadrul SNSPA a ajuns la concluzia că manualele şcolare prezintă atât femeile/fetele, cât şi bărbaţii/băieţii într-o manieră unidimensională sau cel mult schematică. În conţinutul şi imaginile care se referă la spaţiul privat, femeile/fetele se ocupă de activităţile casnice (fac curăţenie, spală, cos, tricotează, ţes, torc, împodobesc casa, achită facturi), în timp ce bărbaţii sunt pasivi (aşteaptă să li se pună masa, citesc ziarul, discută, visează) sau se ocupă de activităţile din afara casei (construiesc, repară gardul, plantează, udă florile etc.).
Sunt taţii discriminaţi în abecedare? Răspunsul dat de prof. univ. Doina Olga Ştefănescu este negativ. Discriminarea, conform definiţiei legale, are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoaşterii, a folosinţei sau a exercitării, în condiţii de egalitate, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social şi cultural sau în orice alte domenii ale vieţii publice. Nici un drept al omului, nicio libertate fundamentală şi nici un drept recunoscut de lege nu a fost afectat de absenţa sau prezenţa minimală a bărbaţilor în calitate de taţi în abecedare. În schimb, în manualele școlare se constată o reprezentare stereotipă a rolurilor în familie şi a profesiilor exercitate de femei şi bărbaţi, femeile fiind preponderent asociate cu spaţiul privat iar bărbaţii cu spaţiul public. Lipseşte atât diversitatea de roluri de gen (bărbaţi punând masa, femei în funcţii de putere sau profesii creative – pictoriţe, scriitoare), cât şi diversitatea etnică, de orientare sexuală, prezenţa persoanelor cu dezabilități etc. Recomandarea pe care CNCD o va face Ministerului Educaţiei ar trebui să meargă în acest sens, al ruperii stereotipurilor şi extinderii ipostazelor sub care apar femeile şi bărbaţii în manuale.
miercuri, 11 aprilie 2012
Cerc de studii de gen

marți, 10 aprilie 2012
Despre proiectul de lege de consiliere obligatorie a femeilor înainte de avort
miercuri, 4 aprilie 2012
Invitaţie la dezbaterea "Stereotipuri de gen în manuale"
Miercuri, 11 aprilie 2012, la sala de conferinţe a Facultăţii de Sociologie din Bucureşti are loc dezbaterea "Stereotipuri de gen în manuale", organizată de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării" în parteneriat cu asociaţia Front.
INVITAŢIE DEZBATERE
STEREOTIPURI DE GEN ÎN MANUALE
11 aprilie 2012, ora 17.00
Sala de conferinţe a Facultăţii de Sociologie din Bucureşti, str. Schitu Măgureanu nr. 9, sector 5
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării în parteneriat cu Asociaţia FRONT, organizează, în data de 11 aprilie a.c., dezbaterea Stereotipuri de gen în manuale.
Dezbaterea este generată de sesizarea adresată de către Alianţa Antidiscriminare a tuturor Tăticilor – T.A.T.A. Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, cu privire la speţa „MECTS discriminează taţii din România în abecedare”.
Discuţiile vor avea ca punct de plecare prezentarea rezultatelor cercetării Aspectele de gen şi valorile promovate de manualele din ciclul primar, desfăşurată în perioada octombrie 2010 – ianuarie 2011, coordonată de către doamna Doina-Olga Ştefănescu, profesoară la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative şi realizată cu ajutorul masterandelor din anul II din cadrul masterului „Politici, gen şi minorităţi”. Vor contribui, prin intervenţii, experţi şi cercetători din domeniul educaţiei şi în problematica egalităţii de gen în educaţie, reprezentanţi ai MECTS, autori de manuale, profesori şi reprezentanţi ai societăţii civile.
Acest eveniment are drept scop analiza şi identificarea modelelor de rol pentru femei şi bărbaţi promovate în manualele de ciclu primar, în vederea desprinderii unor concluzii cu privire la existenţa elementelor şi ipostazelor discriminatoare de gen, dar şi a celor care redau reprezentări stereotipale pentru ambele genuri.
vineri, 30 martie 2012
Cotele de gen în politică
- Notorietate (femeile sunt dezavantajate pentru că deţin mai puţine poziţii de putere);
- Bani (în topul 300 cei mai bogaţi români femeile sunt excepţii, ele nu deţin în egală măsură resursele financiare necesare pentru a-şi finanţa propria campanie electorală);
- Percepţia faţă de capacitatea individuală de a câştiga bătălia electorală (din nou, partidele evită femeile, considerate „sexul slab”, din cauza prejudecăţii că în confruntarea cu un bărbat ar avea mai puţine şanse de câştig).
Obstacole de genul celor de mai sus ar putea fi îndepărtate prin introducerea cotelor de gen în lege. O sursă de inspiraţie poate fi legislaţia Franţei. Legea Parităţii se aplică atât la alegerile realizate prin sistem proporţional pe liste (alegerile pentru municipii, Senat şi Parlamentul European), cât şi la alegerile prin sistem de vot uninominal (la alegerea membrilor din Adunarea Naţională, camera inferioară a Parlamentului francez).
În lipsa legii, partidele însele îşi pot fixa un procent minimal de reprezentare a genurilor, stipulând inclusiv sancţiuni în caz de nerespectare. PSD şi PD-L au deja cote de gen prevăzute în propriile statute dar la anterioarele alegeri nu le-au respectat şi nici nu le-au adaptat la sistemul de vot uninominal. Partidul Laburist din Marea Britanie are un mecanism intern intitulat all women shortlist prin care asigură atât un procent minimal al femeilor în rândul candidaţilor săi în alegeri, cât şi distribuirea uniformă a candidaturilor în funcţie de şansele de câştig ale colegiilor, evitând ca femeile să fie numite doar în colegii cu şanse mici sau nule.
duminică, 25 martie 2012
Evoluții politice ale maternității: perspective feministe
Analiza maternității din perspectiva politică este un demers recent, atât pe plan mondial, cât şi în România. Pornind de la premisa că maternitatea nu e un dat „natural”, ci un produs al sistemelor religioase sau politice, volumul identifică principalii factori care, de-a lungul secolelor, au contribuit la poziționări şi repoziționări faţă de maternitate, precum şi implicaţiile politice ale instituționalizării acesteia, în primul rând inegalitățile dintre femei şi bărbaţi.
Descrierea maternităţii în spaţiul occidental este completată de o prezentare în spaţiul românesc în comunism şi postcomunism şi de o analiză a instituţiilor de îngrijire şi educare (grădinițe, spitale, reţele sociale) din perspectiva părinților.
Cuprins:
Maternitatea, rațiunea de a fi a femeilor sau opțiune? • Maternitate şi cetățenie. O analiză asupra maternității ca fundament al revendicărilor drepturilor politice ale femeilor din spațiul românesc • Maternitatea în România comunistă: de la indiferenţă la naționalizare • Maternitatea în România contemporană: percepțiile părinţilor cu privire la creşterea şi educarea copiilor
Despre autoare:
Ramona Păunescu (n. 1974) este licenţiată în filosofie (1999), are un masterat în politici publice (2001) în cadrul Facultăţii de Filosofie, Universitatea Bucureşti, şi este doctor în ştiinte politice (Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, 2011). A absolvit cursurile Şcolii Naţionale de Administraţie (ENA), Paris (2005) şi ale Institutului Naţional de Administraţie, Bucureşti (2006). Este manager public în cadrul Ministerului Afacerilor Europene. Domenii de interes: politici publice privind maternitatea, istoria femeilor, feminism, studii de gen. Este coautoare a volumului Naşterea. Istorii trăite (Polirom, 2010).
miercuri, 21 martie 2012
Sofi Oksanen, cea mai importantă scriitoare finlandeză a momentului, vine la Bucureşti
Simona Sora, critic literar
Ioan Stanomir, publicist si politolog
Bogdan-Alexandru Stanescu, coordonatorul colectiei „Biblioteca Polirom”
• Actrita Coca Bloos va citi un fragment din roman
duminică, 18 martie 2012
Cazul Amina Filali. O paralelă cu România.
În Maroc este intens dezbătut de aproape o săptămână cazul unei adolescente de 16 ani care s-a sinucis după ce familia a forţat-o să se căsătorească cu violatorul său. Organizaţiile marocane pentru drepturile femeilor şi drepturile omului cer modificarea legii pentru ca un violator să nu mai poată scăpa de închisoare prin căsătoria cu victima. Deşi poate părea greu de crezut, o dispoziţie legală similară a existat şi în România până în anul 2000.
Când avea 15 ani, Amina Filali, din Larache, lângă Tanger, a fost răpită în plină stradă şi violată. Abia după două luni, adolescenta şi-a făcut curaj şi le-a povestit părinţilor ei ce i s-a întâmplat, conform Associated Press. Când a ajuns la judecată, tatăl victimei a fost sfătuit de autorităţi să încheie un târg cu violatorul: el să o ia de soţie pe fată şi să scape, astfel, de închisoare. Iniţial, agresorul nu a fost de acord, apoi, din cauza pedepsei mari (între cinci şi 10 ani de închisoare pentru viol şi între 10 şi 20, dacă e vorba de un viol în care este implicat un minor), a acceptat târgul.
În cele cinci luni de căsătorie, Amina s-a plâns în repetate rânduri mamei ei de bătăile pe care i le administrează soţul, cu zece ani mai în vârstă decât ea, însă mama ei a sfătuit-o să aibă răbdare, potrivit Al-Arabiya.net.
Totuşi, într-un final, fata a apelat la o metodă de sinucidere des întâlnită în Maroc: a înghiţit otravă pentru şobolani.
[…]
Articolul 475 din Codul Penal al Marocului îi permite agresorului să se căsătorească cu victima lui pentru a scăpa de detenţie. Până acum, metoda a fost practicată mult de famiile victimelor, care preferă să-şi căsătorească fiicele violate pentru a spăla onoarea familiei (în alte ţări musulmane, femeile fie se sinucid, fie sunt acuzate că sunt prostituate şi sfârşesc lapidate).
"Amina a fost violată de trei ori: de agresor, de tradiţie şi de articolul 475 al legii marocane", a scris pe Twitter activista Abadila Maaelaynine. (România Liberă)
Pe site-urile din România unde ştirea a fost publicată oamenii şi-au exprimat indignarea in termeni islamofobi: „numai in tarile musulmane poti sa vezi si sa auzi asa ceva...” (Danny), „nici nu vreti sa aflati parerea mea despre tarile mentionate in articol... comuna primitiva era mult prea civilizata” (Hua), „oameni inchisi la minte” (anonim) sunt fragmente din comentariile lăsate pe site-ul Pro TV.
Comentatorii nu par a şti că în materie de penalizare a violenţelor sexuale până de curând şi România a avut o lege similară Marocului.
Absolvirea de pedeapsă penală a violatorului prin căsătoria lui cu victima a dispărut din Codul Penal Român abia prin modificările aduse de Legea 197/2000. Anterior, Codul Penal specifica că faptele de natura violului „nu se pedepsesc dacă înainte ca hotărârea să fi rămas definitivă a intervenit căsătoria dintre autor şi victimă”. Codul Penal din 1996 prevedea şi faptul că în situaţia în care violul era săvârşit de doi sau mai mulţi inşi împreună, prin căsătoria unuia dintre ei cu victima se producea acelaşi efect şi asupra celorlalţi participanţi (erau toţi absolviţi de pedeapsă).
Nici violul conjugal nu a fost pedepsit de lege în România până în anul 2000. Se considera că prin actul căsătoriei automat se dădea consimţământul pentru raportul sexual şi că raportul sexual era o îndatorire conjugală.
Mai multe despre istoria incriminării violului în România:
- Judecător Cristi Danileţ: Evoluţia incriminării violului în dreptul românesc
joi, 15 martie 2012
Baconschi şi problema avorturilor
Una din temele dezbătute a fost legată de numărul mare de avorturi din România. Domnul Baconschi a devenit preocupat de temă, sau pretinde că a devenit interesat, atunci când a aflat rezultatele recensământului din 2011 care preconizează un viitor demografic sumbru al României. A face o conexiune între declinul demografic şi avorturi este în sine o teză care ne situează pe terenul preocupărilor nataliştilor din epoca ceauşistă. Cu toate acestea, Baconschi a insistat în repetate rânduri în timpul conferinţei că nu este adeptul unor soluţii brutale, ci doreşte sprijinirea tinerilor în a-şi întemeia o familie, a-şi face o casă şi a-şi putea creşte copii (inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de creşe şi grădiniţe).
Curios lucru, a invitat ca vorbitori fundamentalişti religioşi care fac an de an aşa numitul marş al vieţii şi duc campanii anti avort în şcoli (cu concursul Inspectoratului Şcolar Bucureşti). Totodată, a invitat la conferinţă un neamţ de la Fundaţia Hanns Seidel România, care nu s-a ferit să spună direct că avortul este o crimă.
Şi mai mult decât atât, Baconschi l-a invitat la conferinţă pe deputatul de Timiş Marius Dugulescu care în 2010 cerea reglementarea avorturilor şi chiar interzicerea lor iar în prezent a depus un proiect legislativ prin care femeile care doresc întreruperea sarcinii să fie obligate la consiliere şi să li se impună un timp de gândire de 5 zile înainte de luarea deciziei (mă întreb cine ar vrea să le dea consilierea acelor femei, prietenii săi de la Pro Vita?) .
Singurele persoane cu o atitudine rezervată şi moderată din cadrul conferinţei au fost cele două femei invitate, Sulfina Barbu şi Raluca Turcan, care au vorbit despre problema demografică cu care se confruntă România şi despre nevoia de a sprijini tinerii şi familiile. Turcan şi Barbu nu au abordat avortul în termeni de încălcare a dreptului la viaţă a fătului, cum au făcut-o ceilalţi. Cu alte cuvinte, din cei 8 vorbitori invitaţi oficial să ia cuvântul în cadrul conferinţei, bărbaţii au avut toţi o problemă cu problema avorturilor din România pledând într-un mod mai mult sau mai puţin direct pentru restrângerea dreptului femeii de a alege să continue sau nu o sarcină, în timp ce cele două doamne au avut intervenţii reţinute în acest sens (deşi simplul accept de a sta alături de Provita şi Alianţa Familiilor este în sine un gest discutabil).Un singur bărbat, Adrian Papahagi, vicepreşedintele Fundaţiei Creştin Democrate, a recunoscut că are o jenă în a-şi da cu părerea despre o chestiune în esenţă femeiască.
De la conferinţă au lipsit complet invitaţi care să pledeze pentru dreptul femeilor de a alege şi pentru dreptul de a dispune de propriul corp. A fost o pseudo-dezbatere, cu o abordare unilaterală menită, printre altele, să incrimineze întreruperile de sarcină. După 2 ore în care vorbitorii şi-au expus părerile, Baconschi s-a grăbit să încheie conferinţa, lăsând cu greu 10 minute pentru intervenţii din sală. Un timp prea scurt, pe final, în care nu s-a putut contraargumenta faţă de cele discutate.
Baconschi a declarat spre sfârşitul conferinţei că va face un pact cu Pro Vita. Poate ar trebui să ştie cu cine se aliază: Bogdan Stanciu, preşedintele Pro Vita pe care l-a invitat şi la conferinţă, provine din rândurile organizaţiei extremiste Noua Dreaptă. Cea care pune afişe prin tot oraşul cu Corneliu Zelea Codreanu.
Bogdan Stanciu a făcut o prezentare în care a lăudat cu seninătate Constituţia actuală a Ungariei. Acea constituţie criticată în toată Europa pentru că este nedemocratică. Baconschi l-a felicitat la final pentru prezentare şi pentru cuvintele „articulate, coerente şi adevărate” rostite în discursul său (presărat insistent şi persuasiv cu referiri la „dreptul la viaţă al copilului nenăscut”).
Declinul demografic al României este fără îndoială o problemă care pe termen lung poate avea efecte nefaste asupra sistemului de pensii şi a celui medical. O soluţie ar fi luarea unor măsuri care să încurajeze tinerii, în cuplu sau în afara lui, să conceapă copii: de la infrastructura de îngrijire a copilului până la politici de reconciliere a vieţii de familie cu munca. Ce a făcut PD-L la guvernare în ultimii ani nu se înscrie în această politică: a tăiat indemnizaţii şi alocaţii, a redus cheltuielile cu asistenţa socială şi medicală, n-a construit nicio creşă din cele promise.
A pune piedici avorturilor nu este o soluţia viabilă pentru creşterea demografică. Am avut în România experienţa nefericită dinainte de 1989. Mamele, mătuşile şi bunicile noastre au trăit pe propria piele teroarea acelui experiment pronatalist brutal. Peste 10.000 de femei şi-au pierdut viaţa în urma avorturilor clandestine, alte sute de mii au trecut prin suferinţe fizice sau traume psihice.
Dacă România are o problemă cu numărul mare al avorturilor corelaţia trebuie făcută cu faptul că în şcolile din România nu s-a făcut şi nu se face educaţie sexuală, deşi adolescenţii sunt din ce în ce mai bombardaţi pe toate canalele media cu mesaje care fac trimitere la sexualitate. Adolescenţii nu primesc în egală măsură informaţii despre contracepţie şi despre boli cu transmitere sexuală.
Au fost şi alte teme discutabile abordate în cadrul conferinţei: insistenţa pe importanţa absolută a familiei (s-au şi contrazis pe alocuri, familia au descris-o drept un mediu de siguranţă şi iubire, iar pe altă parte s-au lăudat cu noua lege de prevenire şi combatere a violenţei în familie); criza demografică; criza morală, ingineria genetică.
- Carmen Radu: (In)toleranţa lui Baconschi